သၾကၤန္တြင္းဆိုရင္
ကာလသား၊ ကာလသမီးေတြက ဦးေဆာင္ျပီး က်ဳပ္တို႕ရြာထိပ္မွာ မ႑ပ္ထိုးျပီး
စတုဒိသာ ေက်ြးေမြးလွဴဒါန္းၾကပါတယ္။ သာကူ၊ ဆန္ျပဳတ္၊ မုန္႕လံုးေရေပၚ၊
ထမင္းနဲ႕ ပဲဟင္း၊ အေအးမ်ိဳးစံု စသျဖင့္ စသျဖင့္ေပါ့။ စားတဲ့သူကစား၊
ေက်ြးေမြးတဲ့သူက ေက်ြးေမြး၊ ေရပတ္တဲ့ သူကေရပတ္ေပါ့။ သၾကၤန္သီခ်င္းကို
ဓာတ္စက္မွ ဖြင့္ျပီး ကသူေတြလဲ ရွိပါေသးတယ္။ ရြာဦးဘုန္းေတာ္ၾကီးေက်ာင္းမွာ
အလုပ္လုပ္စရာရွိရင္ တစ္ေပ်ာ္တစ္ပါး သြားေရာက္လုပ္ေဆာင္ေလ့ ရွိပါတယ္။ ျပီးရင္ေတာ့ ေရပတ္ၾကျပီ။
မႏိုင္တာကေတာ့ ခေလးေတြပဲ။ ကဲမွကဲပဲ။ က်ဳပ္တို႕ေတာရြာမွာ ေရက ေရတြင္းကေန
ၾကိဳးတပ္ေရပံုးနဲ႕ ခပ္ (ငွင္)ယူရတာ။ ေလးေထာင့္သံပုံးနဲ႕ ေရတစ္ပံုးရဖို႕
ေတာ္ေတာ္ေလးကို ၾကိဳးစားခဲ့ရတာ။ လမ္းသြားလမ္းလာကို ေစာင့္ျပီးပတ္ရတာပါ။
မ်ားေသာအားျဖင့္ ျမင္းလွည္းေတြကို ေရပတ္ရတာ။ တစ္ခါတစ္ရံ
ေရခပ္တုန္းရွိေသးတယ္။ ျမင္းလွည္းက ျဖတ္သြားျပီ။ မပတ္လိုက္ရေတာ့ဘူး။
ေနာက္ျမင္းလွည္းတစ္စီးကို နာရီ၀က္ေလာက္ၾကာေအာင္ ေစာင့္ေပေရာပဲ။
ကိုယ္မီွတဲ့ ျမင္းလွည္းေတြၾကေတာ့လဲ ဒီလို ေအာ္သြားၾကေသးတယ္။ "ဟဲ့ ဟဲ့
ခေလးေတြ မပတ္နဲ႕ေနာ္။ ဥပုသ္သည္ေတြ ပါတယ္ေနာ္ "-တဲ့။ သြားေရာပဲ။ ဥပုသ္သည္ကို
ေရေလာင္းရင္ ငရဲၾကီးတတ္တယ္လို႕ လူၾကီးသူမေတြက ဆံုးမထားတတ္ၾကေတာ့
ငရဲက်မွာေတာ့ ေၾကာက္ၾကတာေပါ့။ အဲဒီလို ဆိုရင္ ကိုယ္အခ်င္းခ်င္း
ျပန္ပတ္ၾကေတာ့တာပါပဲ။ တစ္ရြာလံုးမွာမွ ေရတြင္း ငါးတြင္းေလာက္ရွိတာ
သၾကၤန္တြင္းဆိုရင္ ေရကုန္သြားတဲ့ အထိကို ျဖစ္သြားတာ။ က်ဳပ္တို႕ရြာက
ဘုန္းၾကီးကေတာ့ အဲဒီအခ်ိန္မွာဆိုရင္ ေရတြင္းထဲမွာ ေရမရွိေတာ့ဘူးဆိုရင္
ေရတြင္းၾကီးဆယ္ေတာ့တာပါပဲ။ အညစ္အေၾကးေတြကို အမ်ားအားနဲ႕
သန္႕ရွင္းေရးလုပ္လိုက္တာပါပဲ။ အခုအခါက်ေတာ့ ေရတံုကင္ေတြက
အိမ္တိုင္းနီးပါးရွိၾကေတာ့ အဲဒီအခ်ိန္တုန္းက ေရတြင္းေတြလဲ အခုအခါမွာ
တိမ္ေကာေနေလာက္ပါျပီေလ။
ေတာသားဆယ္ေက်ာ္သက္ေတြက်ေတာ့ သၾကၤန္ကို
ပံုစံတစ္မ်ိဳးနဲ႕ ေရကစားတက္ၾကပါတယ္။ သူတို႕က အုပ္စုလိုက္ သြားၾကျပီး
ရြယ္တူေတြကိုပဲ ေရပတ္ကစားတတ္ၾကပါတယ္။ တစ္ခ်ိဳ႕ဆိုရင္ ေရခဲကို
အမွဳန္႕ျဖစ္ေအာင္ေထာင္းျပီး သူတစ္ပါးရဲ႕ လည္ပင္းနဲ႕ အက်ီ ၤၾကားကို
ထည့္တတ္ၾကေသးတယ္။ ေတာဓေလ့ အိုးမဲသုတ္တမ္းလဲ ကစားတတ္ၾကပါတယ္။ တစ္ခ်ိဳ႕ဆို
လွည္းငဆီနဲ႕ေတာင္ သုတ္တိုင္း ကစားတတ္ၾကပါေသးတယ္။
အိမ္ေထာင္က်ခါစ
အရြယ္ေတြက်ေတာ့ ညဖက္ၾကမွ ေရကစားတတ္ၾကတာေလ။ သူတို႕က ခပ္ၾကမ္းၾကမ္းပဲ။
တစ္အိမ္နဲ႕ တစ္အိမ္ကို ေရပူေပါင္းနဲ႕ ပစ္တတ္ၾကတာပါ။ ဘယ္သူေတြမွ
စိတ္ဆိုးျခင္းမရွိၾကပါဘူး။ တစ္ခ်ိဳ႕ အစအေနာက္ သန္သူမ်ားဆိုရင္ တစ္ပါးသူကို
ဖမ္းျပီး သျဂိ ၤဳင္းကုန္းက သစ္ပင္မွာ ၾကိဳးနဲ႕ခ်ည္ထားျခင္း၊ က်ြဲလူးအိုင္ထဲ
ပစ္ခ်ျခင္း၊ (ခြင့္လႊတ္ပါ။ မရိုေသစကား- အေမမ်ားဆီက ႏို႕ရည္ကို
ရေအာင္ေတာင္းျပီး ထမင္းနဲ႕နယ္ကာ အတင္းခြံ႕ေက်ြးျခင္း) တို႕ကိုလဲ
လုပ္တတ္ၾကေသးပါတယ္။ သၾကၤန္တြင္းဆိုရင္ က်ဳပ္တို႕ေတာရြာမွာ ၀ုန္းဒိုင္းကို
က်ဲေနေတာ့တာပါပဲ။
လူၾကီးေတြက်ေတာ့ ဘုန္းၾကီးေက်ာင္းသြားျပီး
ဥပုသ္သီတင္းေစာင့္က်ေပါ့။ သၾကၤန္တြင္းမွာ ဆရာေတာ္ကိုယ္တိုင္ဦးေဆာင္ျပီး
ရြာတြင္းကို ဒုလႅဘေတြနဲ႕ အတူ ဆြမ္းခံလဲ ၾကြတတ္ပါေသးတယ္။
ဘုန္းၾကီးေက်ာင္းမွာဆိုရင္ ဆြမ္းေတြ ဟင္းေတြကလဲ အသွ်န္အပယ္ပါပဲ။ ဘယ္လိုမွ
စားလို႕ ေသာက္လို႕ မကုန္ပါဘူး။ ေပါမွေပါပဲ။ မုန္႕ေတြဆိုရင္ ဇလံုၾကီးေတြနဲ႕
ေလးငါးေျခာက္လံုးကို အျပည့္အသွ်န္ပါပဲ။ ဒါေတာင္ဆရာေတာ္က ေျပာေသးတယ္။
မင္းတို႕ေခတ္ မင္းတို႕ဘုန္းကံနဲ႕ေတာ့ ငတ္က်ေပါ့ကြာတဲ့။
ဆရာေတာ္တို႕ေခတ္မွာေတာ့ မုန္႕ေတြဆိုရင္ ခြဲေတာင္းနဲ႕ ဆယ္လံုး၊
ဆယ့္ငါးလံုးရတာတဲ့ေလ။
ႏွစ္ဆန္းတစ္ရက္ေန႕မွာေတာ့ ေရမပတ္ၾကေတာ့ပါဘူး။ (
ဒါေတာင္ ႏွစ္ဆန္းတစ္ရက္ေန႕မွာ ေရေလာင္းေရပတ္ႏိုင္တဲ့ တိုက္ၾကီးဖက္က
ေနရာတစ္ခုကို သြားကဲၾကေသးတယ္။) အဲဒီေန႕မွာ ရြာလံုးက်ြတ္
အႏၱရာယ္ကင္းရွင္းေရးအတြက္ ပရိတ္နာၾကပါတယ္။ ျပီးရင္ ညေနပိုင္း၊
မိုးခ်ဳပ္ခါနီးမွာ ဆြမ္းဆန္စိမ္း ေလာင္းလွဴၾကပါတယ္။ ျပီးရင္ေတာ့
နားပူျပီသာမွတ္ေတာ့။ သံပံုးေတြကို တီးၾကတာေလ။ ေတာအေခၚေတာ့
ေတာထုတ္တာလို႕ေခၚပါတယ္။ ညပိုင္းက်ေတာ့ အမ်ိဳးသမီး၀တ္ရြတ္အသင္းက
ဓမၼစၾကာရြတ္ျပီး ညဖက္ကို ေကာင္းေကာင္း အိပ္စက္ၾကပါေတာ့တယ္။ ဒါကေတာ့
က်ဳပ္လြမ္းတဲ့ ေတာက သၾကၤန္ေလးပါပဲ။
အခုေခတ္မွာေတာ့ တို႕ေတာကသၾကၤန္ေလး အရင္အတိုင္းပဲ ရိုးရာမပ်က္ ယဥ္ေက်းသိမ္ေမြ႕စြာနဲ႕ က်င္းပေပ်ာ္ရြင္ႏိုင္ပါေစလို႕ ဆုေတာင္းလ်က္။
အရွင္အဂၢဥာဏ (လွည္းကူး)
ဆစ္ဒနီ၊ ၾသစေတးလ်၊
၁၅-၄-၂၀၁၄ (အၾကတ္ေန႕)
No comments:
Post a Comment