Tuesday, 18 December 2012

ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္အတြက္ စာတစ္ေစာင္ (၂၅)

ကင္မ္ကေတာ့ ကၽြန္မတို႔က သူနဲ႕ သူ႔ေကာင္မေလးကို သတိထားမိသြားေၾကာင္း မသိခ်င္ေယာင္ ေဆာင္ေနပံု ပါပဲ။ သူက ေနဖင္ထိုးမွထၿပီး စာမက်က္၊ အလုပ္မလုပ္နဲ႕ လည္ရာျပန္စားေရးပဲ လုပ္ေနေပမယ့္ ေကာင္မေလး ေတြက သူ႔ကို သေဘာက်ၾကတယ္ေလ။ ဒယ္ဒီ မိုက္ကယ္ကလည္း သူ႕ကုိ မဆူပါဘူး။ ဒါေပမယ့္ သူ႔စိတ္ထဲမွာ ေတာ့ အန္ကယ္ အို႔စုနဲ႕ အန္တီႏိုရီကိုဟာ သူ႕ကို သိပ္မရႊင္မပ်နဲ႕ ၾကည့္ၾကည့္ ေနတယ္လို႔ သတိထားမိပံုပါ။ ဒီႏွစ္ေယာက္က သူ႔မိဘေတြနဲ႕ ေသြး မေတာ္ သားမစပ္ေပမယ့္ သူ႔ကိုယ္သူေတာင္ လူမွန္းမသိတတ္ေသးခင္က တည္းက သူ႔ကိုေရာ မိသားစုကိုပါ သိေနခဲ့ျပန္ေရာ။ တကယ္ေတာ့ စည္းနဲ႕ကမ္းနဲ႕ တင္းက်ပ္မယ့္ မိခင္ရယ္ လို႔ မရွိခဲ့တဲ့အတြက္ ကင္မ့္အတြက္က နတ္ျပည္မွာလိုလို ျဖစ္ခဲ့ေပမယ့္ တကယ့္ အေနအထားမွာေတာ့ ငရဲလို႔ပဲ ဆိုရမွာပါ။


အဲဒီညက ဧည့္ခံပြဲမွာေတာ့ မိုက္ကယ္က လူေတြအားလံုးရဲ႕လႈိက္လႈိက္လွဲလွဲ အားေပးမႈကို ရခဲ့တာ အမွန္ပါ။ နိစၥဓူဝ ဘဝကေန ထြက္ ေျပးခြင့္ရသလိုလည္း ျဖစ္ေနတာမို႔ မိုက္ကယ္က ပန္းခ်ီကား ေပးအပ္ပြဲႀကီးမွာ တည္ခင္း ဧည့္ခံတဲ့ ျမန္မာ မိန္းကေလးေတြရဲ႕ ေဖ်ာ္ေျဖပြဲကို သူ သိပ္သေဘာက်ခဲ့ပါတယ္။ ျမန္မာ မိန္းကေလးေတြက ျမန္မာ့ အကနဲ႕လည္း စေဖ်ာ္ေျဖေရာ မိုက္ကယ္ဟာ ကၽြန္မတို႔ေရွ႕က ျမက္ခင္းအလယ္မွာ ထိုင္ခ်လိုက္ၿပီးေတာ့ ကို ၾကည့္ေတာ့တာ ပါပဲ။ မိန္းကေလးေတြ ကတဲ့အခါ ကိုယ္ခႏၶာကို ယိမ္းရင္ သူကပါ လက္ေတြ ဘာေတြ ေကြးဆန္႔ၿပီး လိုက္ယိမ္းေနတာေၾကာင့္ ကၽြန္မတို႔ အတြက္ကေတာ့ အဲဒီညက ျပႆနာပါ။ ဓာတ္ပံုလည္း ႐ိုက္ရ အဆင္မေျပေပါ့။ ႐ိုက္လိုက္တိုင္း မိုက္ကယ့္ေနာက္က ေခါင္းေျပာင္ေျပာင္က ကြယ္ကြယ္ေနတာကိုး။ ကၽြန္မ တို႔က မတ္တပ္ထရပ္ၿပီး ဓာတ္ပံု ရိုက္မယ္ ဆိုရင္ေတာ့ ရသေပါ့။ ဒါေပမယ့္ အေနာက္က ထိုင္ေနသူ ေတြကို အားနာတာနဲ႕ပဲ မိုက္ကယ့္ ေနာက္ေစ့ပါတဲ့ ဓာတ္ပံုေတြခ်ည္းပဲ ကၽြန္မတို႔ ႐ိုက္ခဲ့ၾကပါေတာ့တယ္။ သူ႔ေၾကာင့္သာ မဟုတ္ရင္ ကၽြန္မတို႔ဟာ အႏုပညာေျမာက္ ဓာတ္ပံုေတြ ဘာေတြေတာင္ ႐ိုက္ခ်င္႐ိုက္ႏိုင္ ခဲ့မွာပါ။ အကမွာပါတဲ့ ျမန္မာမိန္းကေလးေတြက အဂၤလန္မွာ အေျခခ်ေန ေနသူေတြျဖစ္ၿပီး သူတို႔ ဝတ္ထားတဲ့ ပိုးခ်ိတ္ေတြကေတာ့ ျမန္မာျပည္ကေနကို လွမ္းမွာထားတာေတြပါ။ သူတို႔က စုနဲ႕ မိုက္ကယ့္အတြက္လို႔ ရည္ရြယ္ကာ သူတို႔စုထားသမွ်ေလး ေတြကို ဒီပြဲအတြက္ အကုန္ခံခဲ့ၾကတယ္လို႔ ဆိုရမွာပါ။ ေရာင္စံု႐ိုးရာ ဝတ္စံုေတြနဲ႕ ခါးေတြ ယိမ္းႏြဲ႕ကာ သူတို႔ကပံုက လွလြန္း က်က္သေရ ရွိလြန္းေတာ့ “အိုး ကၽြန္ေတာ္ ဒီအေရွ႕ တိုင္းသူေတြရဲ႕ အလွကို သိပ္သေဘာက်တယ္ဗ်ာ”လို႔ မိုက္ကယ္က တဖြဖြ ဆိုေလရဲ႕။ အဲဒီေန႔က စုရဲ႕ လူသားအရြယ္ ပန္းခ်ီကားႀကီးကို မိုက္ကယ္က ရသြားေတာ့ အားလံုး လိုလိုက ဒီပန္းခ်ီဟာျဖင့္ စုတို႔အိမ္ရဲ႕ ဧည့္ခန္းမႀကီးထဲမွာ ခ်ိတ္ဆြဲျပသ ထားမွာပဲလို႔ ေတြးထင္ခဲ့ၾကပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ မိုက္ကယ္ကေတာ့ သူ႔အိပ္ခန္းထဲကို ယူခ်သြားခဲ့တာပါ။ သူ႔ ကုတင္ေခါင္းရင္းက နံရံမွာခ်ိတ္ၿပီး သူက အဲဒီပန္းခ်ီကား ေအာက္ တည့္တည့္မွာ အိပ္တာကိုး။ ဒီေတာ့ ဒီပန္းခ်ီကားႀကီးဟာ ဧည့္ခံပြဲေန႕ မွာပဲ လူအမ်ားအတြက္ ၾကည့္ခြင့္ ရခဲ့ေပမယ့္ ေနာက္ေန႔က စၿပီး မိုက္ကယ္ရဲ႕ တစ္ဦးတည္းပိုင္ ျဖစ္သြားေတာ့တာပါ။ အဲဒီေနာက္ပိုင္း သူ မကြယ္လြန္ခင္ အခ်ိန္ထိ ႏွစ္ႏွစ္နီးပါး ကာလမွာ မိုက္ကယ္ဟာ စုပံုတူရဲ႕ မ်က္ေမွာက္ေအာက္မွာ အိပ္သြားခဲ့ ေတာ့တာပါပဲ။ ဒီေနရာေလးဟာ တကယ္ေတာ့ စုနဲ႕ မိုက္ကယ္တို႔ ႏွစ္ေယာက္ၾကားက လွ်ိဳ႕ဝွက္ေနရာေလး အျဖစ္ မိုက္ကယ္ မကြယ္လြန္မခ်င္း တည္ရွိသြားခဲ့တယ္လို႔ဆိုရမွာပါ။

စု မရွိေတာ့တဲ့ မိုက္ကယ့္ဘဝ (ေနာ္ဟမ္ဥယ်ာဥ္အိမ္)
 
စု၊
ရွင္က မိုက္ကယ္နဲ႕ ကင္မ္ တို႔ရဲ႕ ေနာ္ဟမ္ဥယ်ာဥ္အိမ္က ဘဝ အေၾကာင္းကို မသိဘူးမဟုတ္လား။ ဒီေတာ့ သူတို႔ရဲ႕ နိစၥဓူဝ ဘဝ အေၾကာင္းကို ကၽြန္မေျပာျပပါရေစ။
မိုက္ကယ့္ တိုက္တြန္းမႈေၾကာင့္ သူ ဝယ္ထားတဲ့ အိမ္နဲ႕ ငါးအိမ္ေလာက္ပဲ ေဝးတဲ့ေနရာမွာ ကၽြန္မတို႔ အခန္းေလး ဝယ္ျဖစ္ေၾကာင္း ေျပာခဲ့ၿပီး ၿပီ ေနာ္။ ကၽြန္မတို႔ လမ္းထိပ္ ဓားလြယ္ခုတ္ မွာ ရွိတာက စိန္႔မာဂရက္ေကာ လိပ္ေပါ့။ ကၽြန္မတို႔ေတြ ရယ္စရာ ေျပာျဖစ္ခဲ့တာကေတာ့ ကၽြန္မတို႔ အခန္းမွာ အလံခ်ိတ္ထားတာ အျဖဴ က “အေၾကာ္စံု” လို႔ အနက္ရၿပီး အနီက “ဆူရွီ” လို႔ အနက္ရေၾကာင္းေပါ့။ အဲဒီကာလေတြတုန္းက ရွင္နဲ႕ မိုက္ကယ္ က ဖုန္းနဲ႕ေတာ့ အဆက္အသြယ္ ရွိေနခဲ့တယ္ေလ။ မနက္တိုင္း ကၽြန္မတို႔ က မိုက္ကယ့္ဆီ သြားလည္တတ္ၿပီး မိုက္ကယ္ကလည္း ရွင္နဲ႕ ဖုန္းေျပာေနက်ပါပဲ။ သူက အမူအရာနဲ႕ သူနဲ႕ စကားေျပာေနတာ ရွင္လို႔ ေျပာျပေန ၾကပါ။ တစ္ေန႔ေတာ့ မိုက္ကယ့္အတြက္ အိမ္သန္႔ရွင္းေရး လာလုပ္ေပးေနတဲ့ ေကာင္မေလးကလည္း ရွင္နဲ႕ ဖုန္းေျပာေနတာကို ေတြ႔ရပါတယ္။ ေကာင္မေလးက ဖုန္းကိုခ်လိုက္ၿပီး မ်က္ႏွာ နီျမန္းျမန္းနဲ႕ “အန္တီစုက ကၽြန္မကို ေျပာတယ္။ အန္ကယ္ မိုက္ကယ္ကို အစားေတြ အမ်ားႀကီး မခ်က္ေကၽြးေနနဲ႕တဲ့”လို႔ ဆိုပါတယ္။ တကယ္ေတာ့ ေကာင္မေလးက မိုက္ကယ္နဲ႕ ကင္မ္တို႔အတြက္ အစားအစာေတြ အမ်ားႀကီး ယူလာေနက်ပါပဲ။ ရွင္က အဲဒီေလာက္ အေဝးႀကီးကေနေတာင္ မိုက္ကယ္နဲ႕ ကင္မ့္ကို ထိန္းခ်ဳပ္ထားခဲ့ တာပဲေနာ္။
မိုက္ကယ္က အဲဒီအခ်ိန္မွာ ကင္မ့္အေနနဲ႕ အထက္တန္းေက်ာင္း စာေမးပြဲကို အဆင့္ေအ မရမွာ ပူေနခဲ့တာပါ။ ကင္မ္ေရာ မိုက္ကယ္က စိတ္ပူပန္မႈေတြကို ထုတ္မျပခဲ့ေပမယ့္ စပ္စု ပူပန္စိတ္ႀကီးတဲ့ ကၽြန္မႏိုရီကို ကေတာ့ သူတို႔စိတ္ေတြ ပိုၿပီး တည္ၿငိမ္ေအာင္ဆိုကာ စားေကာင္း ေသာက္ဖြယ္ေတြနဲ႕ ဂ႐ုစိုက္ျဖစ္ခဲ့ပါတယ္။ ရွင္က သူတို႔ကို အစာေတြ အမ်ားႀကီး မစားေစခ်င္တာ သိေပမယ့္ ရွင့္ဆီက နည္းနည္းေတာ့ အမုန္းခံမွ ျဖစ္မွာပါ။ ရွင္ကိုယ္တိုင္ ျပင္ေကၽြးရမယ့္ အစားအေသာက္ ပမာဏေလာက္ေတာ့ ကၽြန္မက အပိုေလးျပင္ေပးတာ သဘာဝက်ရဲ႕ မဟုတ္လားေလ။

ကင္မ္က ကၽြန္မကို ေမးေနက် ရွိပါတယ္။ “အန္တီႏိုရီကိုက ဘာလို႔ အမ်ားႀကီးမစားရတာလဲ” တဲ့။ “ခ်က္ ျပဳတ္ျပင္ ဆင္ရင္း ျမည္းစား စားရတာကို စားပြဲမွာ ထိုင္စား ရတာထက္ ႀကိဳက္လို႔ေပါ့”လို႔ ကၽြန္မက ျပန္ေျဖခဲ့ ဖူးပါတယ္။ ကၽြန္မက သူတို႔သားအဖကို ဖုန္းဆက္ၿပီး “ညလယ္စာ အဆင္သင့္ျဖစ္ၿပီေနာ္” လို႔ ေျပာတဲ့ အခါ ကင္မ္က သူငယ္ခ်င္းတခ်ိဳ႕ ကိုေတာင္ ေခၚလာတတ္ပါတယ္။ “အန္တီ ႏိုရီကိုက ျမည္းေနရတာနဲ႕ မစားႏိုင္ဘူး ကြ။ ဒီေတာ့ မင္းတို႔ စိတ္ႀကိဳက္သာ စားၾက”လို႔ ေျပာေလ ရဲ႕။ ကင္မ္ကေတာ့ ကေလးဘဝက ေန ခုထိ ဘာဆို ဘာမွ မေျပာင္းလဲဘူးေနာ္။ ဟုတ္တယ္ ဟုတ္။ မိုက္ကယ္ အိမ္မွာ မရွိခ်ိန္ဆို ကင္မ္နဲ႕ သူ႔ သူငယ္ခ်င္းေတြက လာစားၿပီး ေက်းဇူးတင္တယ္ ဆိုကာ ပန္းကန္ေတြ ကူေဆးၿပီး လစ္ေျပးၾကေတာ့တာပဲ။ ဒါေပမယ့္ ေတာ္ေတာ္ ေလးၾကာတဲ့ အခါကင္မ္က တစ္ေခါက္ ျပန္ေရာက္ လာၿပီး “ဒယ္ဒီ့ဖို႔ ထုပ္ေပးလိုက္ဦးေနာ္”လို႔ လာေျပာေတာ့ တာပါပဲ။ စုရယ္ ရွင္ စိတ္ပူမေနပါနဲ႕။ ကၽြန္မက ကိုယ့္ေဝစုကိုေတာ့ မေပးလိုက္တတ္ပါဘူး။ ကၽြန္မက ကင္မ္နဲ႕ သူ႔ သူငယ္ခ်င္းေတြကို ေကၽြးေမြးရတာ စိတ္ခ်မ္းသာေပ်ာ္ရႊင္ၿပီး ဝလာလိုက္ တာ ခုဆို အရင္ကထက္ ႏွစ္ဆျဖစ္ ေနၿပီေလ။

႐ုပ္ေခ်ာတဲ့ ကင္မ္

ကင္မ့္ကို ဒါရ္ဟမ္တကၠသိုလ္က ဝင္ခြင့္လက္ခံတယ္ ဆိုတာ သိလိုက္ရတဲ့အခ်ိန္မွာေတာ့ ေနာ္ဟမ္ ဥယ်ာဥ္ အိမ္မွာ သက္ျပင္းေတြ ခ်လိုက္ႏိုင္ပါၿပီ။ မိုက္ကယ္က ရွင့္ဆီကို ကင္မ္က ဒါရ္ဟမ္မွာ လူမႈေရးဘာသာနဲ႕ ေက်ာင္းဝင္ခြင့္ရ တယ္လို႔ ဖုန္းနဲ႕ လွမ္းေျပာေတာ့ ရွင္က သိသားပဲလို႔ ေျဖသတဲ့။ အဲဒါကို မိုက္ကယ္က ရွင္ ဘယ္လို သိေနတာပါလိမ့္လို႔ အံ့ၾသေနတာပါ။ “အဲဒါ မိခင္စိတ္ေပါ့”လို႔ ကၽြန္မက ေျဖျဖစ္ခဲ့ပါတယ္။ မိုက္ကယ္ က ေငြကို စိစိစစ္စစ္ သံုးေနရေပမယ့္ ကင္မ့္ကို ပုဂလိက ေက်ာင္းေကာင္းေကာင္းမွာ တစ္လ ေပါင္တစ္ေထာင္ အကုန္ခံၿပီး ေက်ာင္းထားခဲ့တာ ျဖစ္ ပါတယ္။ သူ႔အားထုတ္မႈရဲ႕ အသီးအပြင့္ကို ခုလိုေတြ႕ရေလေတာ့ မိုက္ ကယ္က “ဒီရင္းႏွီးျမႇဳပ္ႏွံမႈကတကယ္ ေကာင္းသြားတာပဲ”လို႔ ဆိုပါတယ္။
မသီတာ-စမ္းေခ်ာင္း                      Ref: http://www.myanmarij.com/?p=7743

No comments: