ဆရာႀကီးဦးသုခသည္ ရဟန္းစားရေသာ ဆြမ္းတစ္နပ္ဇာတ္ကားကို႐ိုက္စဥ္က
အျမင္အာ႐ံုအားနည္းေနသည့္အတြက္ တပည့္တစ္ေယာက္ကို ႏႈတ္မွ ဇာတ္ၫႊန္းကို
ေျပာျပေရးသားေစခဲ့ေၾကာင္း၊ ကာလအတန္ၾကာ စိတ္ကူးပံုေဖာ္ခဲ့သည့္
မိမိ႐ိုက္ကူးတင္ျပခ်င္သည့္ ႐ိုက္ခ်က္မ်ား၊ မည္သို႔မည္ပံုတည္းျဖတ္မည္၊
ဘယ္ကတ္ကို ဘယ္ႏွစ္စကၠန္႔ျပမည္ စသည္ျဖင့္ ညအိပ္ရာ၀င္တိုင္း
မိမိျခင္ေထာင္အမိုးကို ပိတ္ကားအသြင္ထား၍ ႐ိုက္ခ်က္မ်ားကို
ပံုေဖာ္ၾကည့္ရာတြင္
မင္းသားႀကီးဦးေဇာ္လင္းက မိမိ၏သမီးေလးအား
ကၽြန္အျဖစ္မွေရြးရန္ (၂) ႏွစ္တိုင္တိုင္ အလုပ္ၾကမ္းလုပ္စုေဆာင္းခဲ့ရေသာ
အႆျပာ (၁၂) က်ပ္ျဖင့္ ဆြမ္းတစ္နပ္ကို၀ယ္ၿပီး ခရီးသြားရဟန္းကို
ဆြမ္းကပ္အၿပီး ခရီးဆက္အလာတြင္ မိမိ၏ထူးျမတ္လွေသာ အလွဴကို
တစ္စိမ့္စိမ့္ပီတိျဖစ္လ်က္ လက္သီးလက္ေမာင္းတန္း၍ “ေဟး၊ ေလာကမွာ
မရွိလို႔မလွဴ၊ မလွဴလို႔မရွိ၊ မရွိတဲ့အထဲက လွဴတာ ငါလိုလူဇမၻဴမွာ
ရွိေသးရဲ႕လား၊ ေဟ့” ဟု က်ဴးရင့္ေသာအခန္းတြင္ ဆရာႀကီးက မိမိအာ႐ံုတြင္
တစ္ကဒ္ခ်င္းပံုေဖာ္ၾကည့္လာၿပီး ထိုဇာတ္ကြက္အေရာက္တြင္ အိမ္ေနရာမွ
အလိုအေလ်ာက္ လက္သီးလက္ေမာင္းတန္းကာ ေႂကြးေၾကာ္မိရက္သားျဖစ္ေနသည္ကို
အေျချပဳ၍ ထိုစကားကို ေရးသား႐ိုက္ကူးျခင္းျဖစ္ေၾကာင္း ရဟန္းစားရေသာ
ဆြမ္းတစ္နပ္ကို တည္းျဖတ္ခဲ့သည့္ ဆရာႀကီးဦးသုခ၏ တပည့္အရင္း
ဦးမင္းေခါင္ေက်ာ္က စာေရးသူတို႔ကို ဗဟုသုတအျဖစ္ ေျပာျပဖူးပါသည္။
ထိုစဥ္က
ဗီဒီယိုတိပ္ေခြျဖင့္ ႐ိုက္ကူးတည္းျဖတ္ရေသာ Linear ေခတ္ျဖစ္ေသာေၾကာင့္
ရဟန္းစ်ာန္ပ်ံႂကြေသာအခန္း စသည့္ နည္းပညာအေထာက္အကူျပဳ အခန္းတစ္ခန္းသာ
အားနည္းခဲ့ေသာ္ျငား ထိုဇာတ္ကားမွာ ရဟန္းရွင္လူျပည္သူအမ်ား လြန္စြာႏွစ္သက္
မ်က္ရည္၀ဲခဲ့ရေသာ ဇာတ္ကားတစ္ကား၊ တစ္နည္းအားျဖင့္ ဆရာႀကီး၏ Master Piece
ျဖစ္ခဲ့ပါသည္။
ဆရာႀကီးဦးသုခကိုယ္တိုင္လည္း ထိုဇာတ္ကား႐ိုက္ကူးခဲ့ရျခင္းကို
၎ရခဲ့သည့္ အကယ္ဒမီ (၆) ဆု ထက္ပင္ ပိုေက်နပ္မိပါသည္ဟုေျပာခဲ့ေၾကာင္း
မွတ္သားရပါသည္။
ထို႔ျပင္ ကမၻာသိ ျမန္မာဓါတ္ပံုဆရာ ဦးေဇာ္မင္းယု၏
ေဆာင္ပုဒ္မွာ "No Implementation" (ပိုေကာင္းေအာင္ ဘယ္ေတာ့မွမျပဳျပင္) ဟု
မွတ္သားရပါသည္။ အခ်ိန္ကိုေစာင့္၍ အလိုက္ဖက္ဆံုး
မွန္ဘီလူးအတြဲအဖက္ကိုတပ္ဆင္ကာ အေကာင္းဆံုးအလင္းေရာင္ရရွိရန္
မီးေပး႐ိုက္ကူးၿပီးစီးသည့္ ဓာတ္ပံုတစ္ပံုကို မည္သည့္အေၾကာင္းႏွင့္မွ်
ကြန္ပ်ဴတာျဖင့္ ပိုေကာင္းေအာင္ မျပဳျပင္ပါဟု ဆိုလိုရင္းျဖစ္ပါသည္။
၎႐ိုက္ထားသည့္ ဓါတ္ပံုတစ္ပံု၏ Raw File ႏွင့္ Print Paper သည္
အတူတူျဖစ္ရမည္ဟူေသာ အာမခံခ်က္ႏွင့္ ခိုင္မာစြာရပ္တည္ေနသည္ကို ေတြ႕ရပါသည္။
ဘယ္ေနရာမဆို အႏုပညာလုပ္ငန္းမ်ားတြင္ အႏုပညာအင္အားသည္ နံပါတ္ (၁) ျဖစ္သည္ဟု
သမၻာရင့္ပညာရွင္မ်ားက သက္ေသျပခဲ့ၾကပါသည္။ စာေရးသူတို႔လို နည္းပညာေခတ္တြင္
ႀကီးျပင္းလာခဲ့ရသူမ်ားအဖို႔ ႐ုပ္ရွင္ (သို႔) အႏုပညာဖန္တီးမႈတစ္ခုခု
ျပဳလုပ္ရာတြင္ နည္းပညာအကူအညီမ်ား ရယူသည္မွာ ေခတ္အလိုက္ ေခတ္အႀကိဳက္လို
ျဖစ္ေနပါသည္။
ဒီဇိုင္းမ်ိဳးေဆြသန္း (ဆရာေက်ာင္း) ေျပာျပခဲ့ဖူးသည္မွာ
ေခတ္အလိုက္ေခတ္အႀကိဳက္လို ျဖစ္ေနပါသည္။ ဒီဇုိင္းမ်ိဳးေဆြသန္း (ဆရာေက်ာင္း)
ေျပာျပခဲ့ဖူးသည့္ ဒီဇုိင္းတစ္ခု၏ အစိတ္အပိုင္းတစ္ခုတြင္ Blur Effects
ထည့္သည္ကို တစ္ညလံုးထိုင္ေစာင့္ၿပီး မနက္အလင္းတြင္ Blur ျဖစ္သြားသည္ကို
၀မ္းသာအယ္လဲျဖစ္ခဲ့ရသည့္ အေစာပိုင္းနည္းပညာႏွစ္မ်ားကိုလည္း
ေက်ာ္လြန္ခဲ့ပါၿပီ။ ယခုအေျခအေနကား အႏုပညာႏွင့္ နည္းပညာလက္ထပ္သည့္ပြဲဟု
ဆရာေက်ာင္းမွတ္ခ်က္ျပဳခဲ့သလို လူငယ္တို႔၏ စိတ္ကူးစိတ္သန္းအား
ေထာက္ကူေပးမည့္ နည္းပညာအခင္းအက်င္းမ်ား ရွိေနသျဖင့္
ပိုမိုေခ်ာေမြ႕အားေကာင္းစြာ ႐ုပ္သံမီဒီယာေလာကထဲ အေျခခ်ႏုိင္ခြင့္မ်ား
ရရွိလာၾကသည္။
DSLR ကင္မရာမ်ား သံုးစြဲမႈလႈိင္းတံပိုး ႐ိုက္ခတ္လာခ်ိန္တြင္
DSLR Filmmaker မ်ား သိသိသာသာေပၚထြက္လာခဲ့သည္။ ယခင္ရရွိရန္ ခက္ခဲသည့္
Resolution မ်ိဳးရလာခဲ့သည္။ ဓာတ္ပံုမွန္ဘီလူးမ်ားျဖင့္
႐ုပ္ရွင္အရသာတစ္ခုျဖစ္ေသာ DOF (ျပတ္သားမႈဇုန္) ကိုရလာခဲ့ၾကသည္။
ကြန္ပ်ဴတာတစ္လုံး (သို႔) Laptop တစ္လံုးတည္းျဖင့္ တည္းျဖတ္ႏုိင္ခြင့္
ရလာခဲ့သည္။ ျပည္တြင္း႐ုပ္ရွင္ၿပိဳင္ပြဲမ်ားလည္း ေပၚထြက္လာခဲ့သျဖင့္
ႏုိင္ငံတကာအေခၚ Indie (Independent Filmmaker) မ်ားအတြက္
အခြင့္အေရးေကာင္းမ်ား ရရွိလာခဲ့သည္။
ျပည္တြင္း႐ုပ္သံနည္းပညာ Facebook Page
မ်ား Group မ်ားစြာ ေပၚထြက္လာခဲ့သည္။ ထို Page မ်ားမွတစ္ဆင့္ က်ယ္ျပန္႔ေသာ
၀ါသနာတူလူမႈကြန္ရက္ကို တည္ေဆာက္ႏုိင္ျခင္းျဖင့္ ပညာဖလွယ္ျခင္း၊ အခ်င္းခ်င္း
တိုင္ပင္ေဆြးေႏြးျခင္းမ်ား လြယ္ကူစြာျပဳလုပ္ႏုိင္၍ အၾကားအျမင္အားျဖင့္
ပညာ၀မ္းစာ ျဖည့္တင္းလာႏုိင္ၾကသည္။ သို႔ေသာ္ မိမိတို႔၏ မူရင္းအလုပ္မွာ
အႏုပညာထြက္ကုန္မ်ား ထုတ္လုပ္ရန္ျဖစ္ သည့္အတြက္ ထိုေနရာတြင္
နည္းပညာသိသူအခ်င္းခ်င္းတြင္ Story Telling ဘယ္သူက ပံုေျပာပိုေကာင္းသလဲ
ဆိုေသာအခ်က္က အေရးပါလာပါသည္။ စကားလံုးမ်ားျဖင့္ ပံုေျပာျခင္းမဟုတ္၊
႐ိုက္ခ်က္မ်ား၊ တမူထူးျခားေသာ ဆန္းသစ္ေသာ တင္ျပမႈပံုစံမ်ားျဖင့္
မိမိေျပာလိုေသာပံုျပင္ကို အ႐ုပ္ျဖင့္ ေပၚလြင္ထင္ရွားေစၿပီး
ပရိသတ္ရင္ထဲေရာက္ေအာင္ ပို႔ႏုိင္မည့္သူက ႏွာတစ္ဖ်ား
အၿမဲသာေနမည္သာျဖစ္ပါသည္။
ဆရာႀကီးဦးသုခ Canon 5D Mark 3 Prime Lens
မ်ားအေၾကာင္း၊ Magic Bullet Plug-In မ်ားအေၾကာင္း မသိခဲ့ပါ။ ဦးေဇာ္မင္းယု
Instagram, Adobe Light Room တို႔ကို မသံုးပါ။ ပို၍ ေျပာင္းလဲလႈပ္ရွားလာေသာ
ျမန္မာ့နယ္ပယ္စံုက႑အသီးသီး၌ ႏုိင္ငံျခားရင္းႏွီးျမႇဳပ္ႏွံမႈႏွင့္
အကူအညီမ်ား ၀င္ေရာက္လာေနၾကသည္ျဖစ္ရာ မီဒီယာနယ္ပယ္တြင္ လစ္ဟာေနေသာ
အခ်ိဳ႕ကြက္လပ္မ်ားကို ႏုိင္ငံျခားအကူအညီျဖင့္ အားယူျဖည့္တင္းၾကရန္
အလားအလာမ်ား ေတြ႕ေနရပါသည္။
ဥပမာအားျဖင့္ - ႏုိင္ငံတကာေစ်းကြက္သို႔ရည္ရြယ္၍
႐ုပ္ရွင္ဇာတ္ကားတစ္ကား ႐ိုက္ကူးေရးစီမံကိန္းတစ္ခုဆိုပါစို႔။ ၎႐ုပ္ရွင္က
Periodical Film (အခ်ိန္ကာလမ်ားစြာ ေျပာင္းလဲတင္ျပရမည့္ အမ်ိဳးအစား)
ျဖစ္ပါလွ်င္ ျပည္ပတြင္ တည္ေဆာက္ဆင္ယင္ရန္ခက္ခဲေသာ
ေနာက္ခံအျပင္အဆင္မ်ားအတြက္ Visual Effects အကူအညီျဖင့္ သဘာ၀က်ေအာင္
႐ိုက္ကူးဖန္တီးၾကရပါမည္။ ၎ကိစၥရပ္မ်ားအတြက္ ႏုိင္ငံျခားမွ အင္အားႀကီးမားေသာ
အထူးျပဳလုပ္ခ်က္ ကုမၸဏီႀကီးမ်ား၊ ႏုိင္ငံျခား ပညာရွင္မ်ား
၀င္ေရာက္လုပ္ကိုင္လာဖြယ္ရွိပါသည္။
ထိုအခ်ိန္တြင္ ျပည္တြင္းပညာသည္
အင္အားမ်ားလည္း ပူးေပါင္းပါ၀င္ခြင့္ ရရွိလာၾကမည္ျဖစ္ပါသည္။
ထိုကုမၸဏီႀကီးမ်ား၏ ဖြဲ႕စည္းပံုတြင္ နည္းပညာ အေထာက္အကူျပဳလုပ္ငန္းမ်ား၊
အဖြဲ႕ခြဲ၊ အဖြဲ႕ငယ္ယူနစ္မ်ားကို တိုက္႐ိုက္ထိန္းခ်ဳပ္ရသည့္
(အျခားတစ္ဖက္တြင္) ႐ုပ္ရွင္ကားတစ္ကား၏ အႏုပညာအသြင္အျပင္အား ေကာင္းေစရန္
၀ိုင္း၀န္းပံ့ပိုးေပးရသည့္ ဌာနကို Art Department ဟု ေခၚပါသည္။ Production
Design, Storyboard, Visual Effects, Set Decoration, Wardrobe, Make Up
အားလံုးကို ၎ဌာနက ဦးေဆာင္ဒါ႐ိုက္တာ၊ ထုတ္လုပ္သူတို႔ႏွင့္တိုင္ပင္ကာ
ဆုိင္ရာယူနစ္အသီးသီးျဖင့္ သင္းဖြဲ႕ေဆာင္ရြက္ေလ့ရွိၾကပါသည္။
ထိုအဖြဲ႕မ်ားတြင္ ဇာတ္ကား၏ဘတ္ဂ်က္ႏွင့္ အခက္အခဲေပၚမူတည္၍ ပညာသည္ ဆယ္ဂဏန္းမွ
ရာဂဏန္းအထိ ပါ၀င္ေဆာင္ရြက္ၾကရပါသည္။
ျမန္မာႏုိင္ငံအေျချပဳ ႐ိုက္ကူးရမည့္
ျမန္မာ႐ုပ္ရွင္ကားတစ္ကား စီမံကိန္းတြင္ ျမန္မာဘက္မွ ပညာသည္မ်ားလည္း
ပါ၀င္ေဆာင္ရြက္ခြင့္ ရၾကမည္ျဖစ္၍ ႏုိင္ငံျခားကုမၸဏီႀကီးမ်ားထံမွ
ႏုိင္ငံတကာစီမံ၍ စနစ္က်ေသာ အေလ့အက်င့္ေကာင္းမ်ား (International Pracitce)
၎တို႔၏ လုပ္ငန္းေဆာင္ရြက္ျခင္း အဆင့္ဆင့္၏စံႏႈန္းမ်ား (Standard Operating
Procedure "SOP"), နည္းပညာအားသာခ်က္မ်ား (Technical Strength),
ႀကိဳတင္ပံုေဖာ္တတ္ျခင္း (Pre-Visualization), ဆင့္ကဲအုပ္ခ်ဳပ္တာ၀န္ခြဲေ၀မႈ
(Management Hierarchy), တာ၀န္ယူတတ္မႈ (Responsive Behavior) မ်ားကို
အနီးကပ္ ျမင္ေတြ႕ပါ၀င္ေဆာင္ရြက္ႏုိင္ခြင့္မ်ားျဖင့္ ေရရွည္အတြက္
အုတ္ျမစ္ေကာင္းမ်ား ရရွိႏုိင္ပါမည္။
မိမိတို႔ဘက္မွ ဘာသာစကား၊
အခ်ိန္ေလးစားမႈ၊ အေျခခံနည္းပညာ၊ ပြင့္လင္းျမင္သာစိတ္မ်ား အားေကာင္းေအာင္
ႀကိဳတင္ျပင္ဆင္ထားၾကရန္လည္း လိုအပ္ပါမည္။ အေျပာထက္ အလုပ္ျဖင့္
သက္ေသျပၾကရပါမည္။ ကၽြႏု္ပ္တို႔၏ အလိုလိုေနရင္း အားနာတတ္ေသာ စိတ္ကို
ေလွ်ာ့ရပါမည္။ အေနာက္ ႏုိင္ငံသားမ်ား အားမနာတတ္ပါ။ ေကာင္းရင္ေကာင္းသည္၊
မေကာင္းလွ်င္ မေကာင္းဘူးဟု တည့္တည့္ေျပာတတ္ၾကပါသည္။ စိတ္လည္း
မေကာက္တတ္ၾကပါ။ ကၽြန္ေတာ္တို႔က ျမန္မာကား တစ္ခါမွမၾကည့္ဘူးဟု ဆိုတတ္သည့္
ျမန္မာလူငယ္မ်ား ျပင္ပကမၻာကို လွမ္းေမွ်ာ္ေနမည့္အစား
မိမိတို႔လက္၀ယ္ရရွိမည့္ အခြင့္အေရးေကာင္းမ်ားကို
ပိုင္ႏုိင္စြာအသံုးခ်ႏုိင္ေရးအတြက္ မိမိတို႔၏ နဂိုစြမ္းအားမ်ား
ပိုမိုအားေကာင္းလာေအာင္ ေလ့က်င့္ရမည့္ အခ်ိန္ေကာင္းျဖစ္ပါသည္။
တိုင္းျပည္တစ္ခု၏႐ုပ္ရွင္မွာ ထိုတိုင္းျပည္၏ ယဥ္ေက်းမႈျဖင့္
တိုက္႐ိုက္ပတ္သက္ပါသည္။ ယဥ္ေက်းမႈမတူေသာ ျပင္ပ ကမၻာမွ ႐ုပ္ရွင္မ်ားျဖင့္
အရာရာတိုင္းတြင္ တန္းညႇိ၍ မရႏုိင္ပါ။ မိမိတို႔ဘက္မွ
ေပါင္းစပ္သင့္သည္ကိုေပါင္း၊ ၎တို႔ဘက္မွ ယူသင့္သည္မ်ားကိုယူၿပီး
ကိုယ္ပိုင္ယဥ္ေက်းမႈကို အေျခခံေသာ ကမၻာကိုခ်ျပႏိုင္သည့္ ႐ုပ္ရွင္မ်ား
ေပၚထြက္လာရန္ ၀ိုင္း၀န္းႀကိဳးစားၾကရပါမည္။ ထိုမွသာ အနာဂတ္႐ုပ္ရွင္နည္းပညာ
ဖြံ႕ၿဖိဳးမႈအတြက္ ျမန္မာလူငယ္မ်ားလက္ျဖင့္ ကိုယ္တုိင္ထုဆစ္ထားေသာ
ေအာင္ျမင္မႈဆုတံဆိပ္မ်ားကို ျမင္ေတြ႕ၾကရမည္ျဖစ္ပါေၾကာင္း ေစတနာေကာင္းျဖင့္
ေရးသားလိုက္ရပါသည္။
ေရးသားသူ -၀ဏၰေက်ာ္
http://www.myanmarinternetjournal.com/ij/article/4864-2012-08-21-07-24-55
No comments:
Post a Comment