Thursday, 2 June 2011

ဆစ္ဒနီျမိဳ ့ေတာ္ အပိုင္း (၃)

                                       (ဆစ္ဒနီဟာဘာအနီး ရွဳ႕ခင္းတစ္ေနရာပံု)

ဆစ္ဒနီျမိဳ႕ရဲ႕တိုးတတ္လာမွဳ႕

ဆစ္ဒနီကို အက်ဥ္းသားေတြ ေနာက္ဆံုးအသုတ္ေရာက္လာတာကေတာ့ ၁၈၄၀ မွာပါ။ ၁၈၃၂ မွ ၁၈၅၁ အထိ ျဗိတိသ်ွအစိုးရက ၾသစေတးလ်မွာ အေျခခ်မယ့္ သူ႕နိဳင္ငံသားေတြကို ေငြေၾကးနဲ႕ အကူအညီေပးခဲ့ပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ဆစ္ဒနီမွာရွိတဲ့ ျဗိတိသ်ွလူမ်ိဳးေတြဟာ ၁၈၆၁ မွာ ၉၅၀၀၀၊ ၁၈၉၁ မွာ ၃၉၉၀၀၀၊ ၁၉၅၂ မွာ လူဦေရ (၁)သန္းေက်ာ္ခဲ့ျပီး ၁၉၆၃မွာေတာ့ (၂)သန္းေက်ာ္ခဲ့ပါတယ္။ ယခုလက္ရွိမွာေတာ့ လူဦးေရ (၄)သန္းေက်ာ္ေနပါျပီ။



ၾသစေတးလ်သားအသစ္ေတြအတြက္ စီပြားေရးကေတာ့ သိုးေမႊးလုပ္ငန္ေပၚမွာမူတည္ခဲ့ပါတယ္။ ၁၈၅၁ မွာေတာ့ ဆစ္ဒနီကေန မိုင္ (၁၀၀) ေက်ာ္ (၁၆၁ကီလို) ေ၀းတဲ့ Bathurst ဆိုတဲ့ေနရာမွာ ေရႊကို တူးေဖၚေတြြ႕ရွိခဲ့ပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ အေျခခ်ေနထိုင္သူမ်ား၊ စီးပြားေရးလုပ္ငန္းရွင္မ်ားနဲ႕ သတၱဳတူးေဖၚေရးလုပ္သားေတြဟာ ဆစ္ဒနီကို အလုအယက္ အေျခခ် ၀င္ေရာက္လာခဲ့ၾကပါတယ္။

ဆစ္ဒနီဟာ ၾသစေတးလ်ရဲ႕ အၾကီးဆံုး ဆိပ္ခံတံတားတည္ရွိရာ ျမိဳ႕ျဖစ္ျပီး Cutty Sark တို႕လို သေဘၤာၾကီးမ်ားကိုလည္း ၁၈၆၉ မွာ တည္ေဆာက္ခဲ့ပါတယ္။ အဲဒီသေဘၤာမ်ားဟာ ယင္းအခ်ိန္တံုးက ၾသစေတးလ်မွ သိုးေမႊးမ်ားကို လန္ဒန္သို႕ တင္ပို႕ရာမွာ (၇၃) ရက္မ်ွသာၾကာျမင့္ပါတယ္။ ပထမဆံုး ေရတပ္စစ္သေဘၤာေတြကေတာ့ ၁၇၈၇ နဲ႕ ၁၇၈၈ အတြင္း ၄င္းရဲ႕ ခရီးစဥ္ကို ဆစ္ဒနီမွာ (၈)လအထိ ေနခဲ့ၾကပါတယ္။

ဒါေၾကာင့္ ဆစ္ဒနီဟာ တျဖည္းျဖည္း တိုးတတ္လာခဲ့ျပီး ဆိပ္ကမ္းတံတားေတြတည္ရိွရာ The Rocks ဟာလည္း ျပည္သူပိုင္ အေဆာက္အဦမ်ား၊ ေစ်းဆိုင္ခန္းမ်ား၊ ပန္းျခံမ်ားနဲ႕ ဘုရားရွိခိုးေက်ာင္းေတြနဲ႕ အေတာ့္ကို စည္ကားလာခဲ့ပါတယ္။ စက္တပ္ေလွေတြြ ၊ သေဘၤာေတြကေတာ့ ဟာဘာကို ၁၈၃၁ ေလာက္မွာ ျဖတ္ကူးေနခဲ့ၾကပါျပီ။ ေနာက္ထပ္ ႏွစ္(၂၀) အတြင္းေလာက္မွာေတာ့ ေျမာက္ပိုင္းနယ္ေျမတခုျဖစ္တဲ့ Manly ကို ပံုမွန္ ကူးတို႕သေဘၤာမ်ား ေျပးဆြဲေပးခဲ့ရာ ယေန႕ထက္တိုင္ပင္ ျဖစ္ပါတယ္။ ၁၈၅၅ မွာေတာ့ ေနာက္ပိုင္းနယ္ေျမတခုျဖစ္တဲ့ Parramatta ကို ရထားေျပးဆြဲေပးခဲ့ပါတယ္။ (ယင္းအခ်ိန္မွာေတာ့ ရန္ကုန္ျမိဳ႕ေတာ္က ဘယ္လို အဆင့္အတန္းကို ေရာက္ရွိေနလဲမသိပါ။) အဲဒီအခ်ိန္ကစျပီေတာ့ ဆစ္ဒနီဟာ ျဗိတိသ်ွအင္ပါယာရဲ႕ ျမိဳ႕ၾကီးေတြထဲမွာ တစ္ခုအ၀င္အပါ ျဖစ္လာခဲ့ပါေတာ့တယ္။

ေမာင္ေနျခည္ (လွည္းကူးေျမ)

ဆစ္ဒနီျမိဳ႕ေတာ္ အပိုင္း (၄)ကို ဆက္လက္ေဖၚျပပါမည္။

No comments: