Friday, 14 October 2011

ဆရာ နႏၵာသိန္းဇံဆီသို႔

ဆရာ . . .

၁၃-၉-၂၀၁၁ ေန႔က ဆရာကြယ္လြန္ျခင္း တစ္လျပည့္အခမ္း အနားကို ကမၻာေအးက ႏုိင္ငံေတာ္ ပရိယတၱိ သာသနာ့တကၠသိုလ္ (ရန္ကုန္)မွာ က်င္းပခဲ့ပါတယ္။ မဟာသဒၶမၼ ေဇာတိကဓဇ ပါေမာကၡ ေဒါက္တာသိန္းဇံ (နႏၵာသိန္းဇံ) ဆိုတဲ့ ကတၱီပါနဖူးစီးနဲ႔ အလြန္ခမ္းနားလွပါတယ္ဆရာ။ ခန္းမႀကီးထဲက ဗုဒၶဆင္းတုေတာ္ရဲ႕မုျဒာက ဓမၼစၾကာမုျဒာပါ ဆရာ။ ဗုဒၶေဟာၾကားခဲ့တဲ့ သုတၱန္ တရားေတာ္ေတြထဲမွာ အႏွစ္သက္ဆုံးသုတၱန္ တစ္ခုကိုေျပာပါဆိုရင္ ဘယ္သုတၱန္ကိုေျပာမလဲ ဆရာလိုေမးေတာ့ ဆရာက ဓမၼစၾကာလို ့ ေျပာခဲ့ဖူးတာ သတိရမိပါတယ္။ ဆရာရဲ႕ အလြန္ေအာင္ျမင္ ေက်ာ္ၾကားတဲ့ ပထမ လက္ရာျဖစ္တဲ့ ဘ၀အဓိပၸာယ္ႏွင့္ ဘ၀သစၥာစာအုပ္ဟာ ဓမၼစၾကာတရားကို အေျခခံၿပီးျပဳစုထားတဲ့ ဒႆနိက ေဗဒမဟာ၀ိဇၨာဘြဲ႕က်မ္းပဲေလ။

ဆရာ . . .

အဲဒီေန႔က နံနက္ ၉ နာရီမွာ ဆရာေတာ္ သံဃာေတာ္ေတြကို ဆရာ့ ဇနီး၊ ဆရာ့အစ္ကို၊ ဆရာ့တူ၊ တူမ ေတြနဲ႔အတူ ဆြမ္းဆက္ကပ္လွဴတန္း ၾကပါတယ္။ အမွ်ေ၀ၾကပါတယ္။ မြန္းလဲြ ၁၁ နာရီခြဲမွာ ဆရာ့အမွတ္ရစကား အစီအစဥ္ စတင္ခဲ့ပါတယ္။

ဆရာ . . .

ဆရာစာသင္ေပးခဲ့တဲ့ ဆရာ့တပည့္ ႏုိင္ငံေတာ္ ပရိယတၱိ သာသနာ့တကၠသိုလ္(ရန္ကုန္) စာသင္သား သံဃာေတာ္ေတြကလည္း ေျပာၾကပါတယ္ဆရာ။ သံဃာေတာ္တစ္ပါးက ဆရာသင္ေပးခဲ့တဲ့ ေ၀ဖန္သုံးသပ္နည္းကို ေျပာပါတယ္။ တစ္ပါးကေတာ့ ဆရာသင္ေပးခဲ့တဲ့ ကဗ်ာရြတ္ျပပါတယ္။ တစ္ပါးကေတာ့ ဆရာ သင္ေပးခဲ့တဲ့ ပို႔စ္ေမာ္ဒန္အေၾကာင္း ေျပာပါတယ္။ ျမန္မာသံဃာေတာ္ တစ္ပါးက သာသနာ့ တကၠသိုလ္နယ္ေျမမွာ ပို႔စ္ေမာ္ဒန္အေၾကာင္း ေျပာေနတာကိုက ပို႔စ္ေမာ္ဒန္ျဖစ္ေနတယ္ လို႔ခံစားမိပါတယ္ ဆရာ။

ပို႔စ္ေမာ္ဒန္ဟာ ကမၻာမွာ လြန္ခဲ့တဲ့ ႏွစ္ေပါင္းေလးဆယ္က စတင္ေပၚေပါက္ခဲ့ပံုေျပာပါတယ္။ ဒႆန ပညာ႐ႈေထာင့္ျဖစ္တဲ့ ပို႔စ္ေမာ္ဒန္ လကၡဏာႏွစ္ရပ္ကိုလည္း ေျပာပါတယ္။ Decentralization ဗဟိုေပ်ာက္ဆုံး ျခင္းနဲ႔ Ontological Uncertainty မျမဲျခင္း အစစ္အမွန္တရား အေၾကာင္း ေျပာပါတယ္။ နားေထာင္ေနရင္း ဆရာခဏခဏ ေျပာျပတတ္တဲ့ Post -modernism and Philosophy အေၾကာင္း သတိရမိပါတယ္။

ဗဟိုေပ်ာက္တယ္ဆိုတာ အေၾကာင္းတရားတစ္ခုထဲ idea တစ္ခုထဲနဲ႔အရာရာကို ေျဖရွင္းလို႔မရႏုိင္တာ။ ႏုိင္ငံေရး၊ စီးပြားေရး၊ လူမႈေရးျပႆနာေတြကို ေျဖရွင္းရာမွာ ႐ႈေထာင့္ေပါင္းစုံက ေျဖရွင္းၾကရမယ္။ တစ္ဦးေကာင္း တစ္ေယာက္ေကာင္း ေျဖရွင္းလို႔မရဘူး။ ေလာကကို ဖန္ဆင္းတယ္ဆုိတာလည္း လူသားအားလုံးက ဖန္တီးတာျဖစ္တယ္။ မျမဲျခင္းအစစ္အမွန္တရား ဆိုတာ ဒႆနသမိုင္းမွာ ေလ့လာရတဲ့ ေလာကရဲ႕အစ အေျခခံ၀တၳဳသေဘာ နဲ႔ ဆက္စပ္ေနတယ္။ ေလာကရဲ႕အစ အေျခခံ၀ထၳဳသေဘာ ေတြးေခၚတာကို Ontology ရွိမႈ ပညာေခၚတယ္။ ဆိုတာေတြကိုသတိရေနမိပါတယ္ဆရာ။ ၿပီးေတာ့ ပုဂံေခတ္က အေျခခိုင္ခဲ့တဲ့ ျမန္မာ့အစဥ္အလာ အေတြးအေခၚမွာ ေလာကကို ဖန္ဆင္းတယ္ဆုိတာ လူသားျဖစ္တယ္။ မျမဲျခင္း အစစ္အမွန္တရားဆိုတာကိုလည္း လက္ခံထားတယ္။ ယေန႔ ပို႔စ္ေမာ္ဒန္ေခတ္ထိ ျမန္မာ့အစဥ္အလာ အေတြးအေခၚက ေခတ္မီေနတုံးပဲလို႔ ဆရာေျပာခဲ့တာ သတိရမိပါတယ္ ဆရာ။

ဆရာ . . .

သံဃာေတြေျပာၿပီးေတာ့ ကြၽန္ေတာ္ေျပာရပါတယ္။ ကြၽန္ေတာ္ကေတာ့ ဆရာ့ရဲ႕တပည့္တစ္ေယာက္ အေနနဲ႔ အာစရိယပူဇာ ေျပာတာပါ။ ဆရာရဲ ့ဆရာမျဖစ္တဲ့ ဆရာမႀကီး ေဒၚၾကည္ၾကည္လွလည္း ရွိေနပါတယ္ ဆရာ။ တကယ္ေတာ့ ဆရာရယ္ ဆရာ့တပည့္ေတြအားလုံးရဲ႕ ရင္ထဲမွာ ဆရာႏွင့္ပတ္သက္ၿပီး ေျပာျပစရာေတြ အမ်ားႀကီးရွိေနၾကမွာပါ။ ၁၉၈၀ ကတဲက ဆရာ့တပည့္ျဖစ္ခဲ့တဲ့ ကြၽန္ေတာ့မွာလည္း ေျပာျပစရာေတြ အမ်ားႀကီး ရွိေနပါတယ္။ ကြၽန္ေတာ္ က အိပ္မက္တစ္ခုမက္တဲ့အေၾကာင္း ေျပာပါတယ္။

၂-၉-၁၁ေန႔က ဆရာ့တူ နႏၵ ဖံုးဆက္ပါတယ္။ တစ္လျပည့္အခမ္းအနားမွာ ဆရာ့အမွတ္တရစကား ေျပာဖို႔တဲ့။ ဆရာကတပည့္ကို ခ်ီးေျမႇာက္ေနဆဲ၊ ၾကည္ႏူးခ်မ္းေျမ့မႈေပးေနဆဲ၊ ၿငိမ္းေအးေျပလြင္မႈ ေပးေနဆဲပါလား ဆရာရယ္။

၃-၉-၁၁ ေန႔ စေနေန႔မွာ ကြၽန္ေတာ့္ရဲ႕ မွတ္စုစာအုပ္ေဟာင္းနဲ႔ ဒိုင္ယာယီေဟာင္းေတြ ျပန္ဖတ္ၾကည့္ပါတယ္။

ကြၽန္ေတာ္တုိ႔ကို ၁၉၈၀ ရန္ကုန္ တကၠသိုလ္ဒႆနိက ေဗဒပညာရပ္ထဲက ရသပညာ Aesthetics ဆရာ သင္ေပး ခဲ့တဲ့မွတ္စုကိုလည္း ျပန္ဖတ္မိပါတယ္။ ကဗ်ာေတြရြတ္ျပ၊ ၀တၳဳ ေတြေျပာျပ၊ ပန္းခ်ီကားေတြ အေၾကာင္းရွင္းျပၿပီး သင္ေပးခဲ့တာမို႔ မွတ္စုထဲမွာ ကဗ်ာေတြ၊ ၀တၳဳဇာတ္လမ္း အက်ဥ္းခ်ဳပ္ေတြေတြ႕ပါတယ္ ဆရာ။ ဆရာတင္မိုးရဲ႕ေဆးလိပ္လဲ တို၊ ေနလဲညိဳၿပီ၊ ငါ့ကိုအိမ္ျပန္ပို႔ပါေလ ဆိုတဲ့ ကဗ်ာကို ဘယ္လိုေ၀ဖန္သုံးသပ္မလဲ၊ ဘယ္လိုခံစားမလဲ ဆုိတာကိုလဲ ဆရာသင္ေပးထားတာ ေတြ႕ရပါတယ္။

ဆရာ . . .

မွတ္မိပါေသးတယ္ ဆရာ၊ ကြၽန္ေတာ္တို႔ကို ဆရာက ေလာကနတ္ ပန္းခ်ီျပခန္းကို ေခၚသြားတယ္။ ပန္ခ်ီကားေတြကို ခံစားေစတယ္။ ကြၽန္ေတာ့္ရင္ထဲမွာ ခုထိရွိေနတဲ့ ပန္းခ်ီကားတစ္ခ်ပ္ ေတြ႕ခြင့္ရခဲ့ပါတယ္။ ဆရာေပၚဦးသက္ရဲ႕လက္ရာ မိသားစုတစ္စုပါ။ က်ဳဗစ္ဇင္နည္းနဲ႔ ေရးထားတာပါ။ လုံး၀ိုင္းတဲ့ထုထည္ေတြနဲ႔ အညဳိေရာင္မိုႏုိတုံး (တစ္ေရာင္ထဲ၊ တစ္စိတ္ ထဲ၊ တစ္၀မ္းထဲ၊ ထုထည္ ႀကီးမားမႈေတြ)နဲ႔ မိဘႏွစ္ပါး က ရင္ႏွစ္သည္းခ်ာ တစ္ဦးကို ယုယၾကင္နာေနပုံပါဆရာ။ ဆရာျမသန္းတင့္ရဲ႕ စစ္ႏွင့္ ၿငိမ္းခ်မ္းေရး စာအုပ္ထူႀကီးတစ္အုပ္မွာလဲ မ်က္ႏွာဖုံးအျဖစ္ သုံးခဲ့ဖူးတယ္ ထင္ပါတယ္။

တစ္ဦးျခင္း ဘ၀ကလဲေလာက တစ္ခု၊ မိသားစုတစ္စုကလဲ ေလာကတစ္ခု၊ ႏုိင္ငံတစ္ႏုိင္ငံဟာလဲ ေလာ ကတစ္ခု၊ ကမၻာ့လူေဘာင္ဟာလည္း ေလာကတစ္ခုမို႔ ေလာကၿငိမ္းခ်မ္း ေရးအတြက္ မိသားစုရဲ႕ခ်စ္ျခင္း ေမတၱာကို ေဖာ္ျပေရးဆြဲ ထားတယ္လို႔ ခံစားမိပါတယ္ ဆရာ။

ဆရာ . . .

မွတ္မိပါေသးတယ္ဆရာ၊ အဲဒီ ေန႔မွာပဲ ဆရာ့ေက်းဇူးေၾကာင့္ ဆရာ ေပၚဦးသက္နဲ႔ ဆရာေမာင္ဒီကို သိခြင့္ ရခဲ့ပါတယ္။ ပန္းခ်ီဆရာၾကီးႏွစ္ဦး ရဲ႕ေဟာေျပာပြဲကိုလဲ နားေထာင္ခဲ့ရပါတယ္။ ဆရာေပၚဦးသက္က မိသားစုပန္းခ်ီကားႀကီးအေၾကာင္း ေျပာျပပါတယ္။ ဆရာေမာင္ဒီက အႏုပညာ လြတ္လပ္မႈအေၾကာင္း ေျပာျပ ပါတယ္။

ေနာက္တစ္ေန ့စာသင္ခန္းမွာ ကုိယ့္အေတြ႕အၾကံဳ ကိုယ္ေျပာရေတာ့ ကြၽန္ေတာ္ကဖတ္ခဲ့ဖူးတဲ့ ခင္၀မ္းရဲ႕ စိတၱဇပန္းခ်ီ၊ ေပၚသစ္(ဟံသာ၀တီ ဦး၀င္းတင္)ရဲ႕ အလွရွာေတာ္ပုံ၊ စာအုပ္ေတြထဲက မုိးေနးရဲ႕ပန္းခ်ီကား၊ ဗင္ဂုိးရဲ႕ပန္ခ်ီကား၊ ေဂၚဂင္ရဲ႕ပန္းခ်ီ ကား၊ မြန္႔ခ်္ရဲ႕ပန္းခ်ီကားေတြနဲ႔ ဆက္စပ္ၿပီးေျပာေတာ့ ဆရာက ကြၽန္ေတာ့္ကို Modern Art and Aesth- etics Theory of Formalism စာတမ္းေရးေစျပီး အတန္းေရွ႕ Stage ခုံေပၚတက္ေျပာေစခဲ့တယ္။ အဲဒီကအစ ဆရာက ကြၽန္ေတာ့္ကို ပညာေရးလမ္းျပခဲ့တာပါ။ ပညာေရးရဲ႕ အဓိပၸာယ္အတုိင္း ဆရာကတပည့္ရဲ႕ျဖစ္ႏုိင္စြမ္းကို ဆဲြထုတ္ေပးခဲ့တာပါ။ ဆြဲတင္ေပးခဲ့တာပါ။

ဆရာ . . .

မွတ္မိပါေသးတယ္ ဆရာ၊ မွတ္မိတာေတြ ေျပာခ်င္တာေတြ အမ်ားႀကီးပါဆရာ။ ေနာက္ဆုံး ၂၀၀၇ ဒိုင္ ယာယီေဟာင္းကိုဖတ္ေတာ့ ေဖေဖာ္ ၀ါရီလ ၂၅ ဆရာ့ေမြးေန႔ပြဲအေၾကာင္း ေရးထားတာ ေတြ႕တယ္ဆရာ။ အဲဒီတုံးက ရန္ကုန္တကၠသိုလ္၊ ဒႆနိ ကေဗဒဌာန၊ ပါေမာကၡ၊ ဌာနမွဴး အျဖစ္ ဆရာတာ၀န္ထမ္းေဆာင္ေန စဥ္ကေပါ့။ နာဂစ္မျဖစ္ခင္ဆိုေတာ့ ဌာနမွာ အင္တာနက္ ေကာင္းေနတုံးေပါ့။ အင္တာနက္က ဖီလိုဆုိဖီ ၀က္ဘ္ဆုိက္ေတြၾကည့္၊ ႏုိင္ငံတကာ တကၠ သိုလ္က ဖီလိုဆုိဖီ သင္႐ုိးညႊန္းတန္းေတြၾကည့္ၿပီး၊ ႏုိင္ငံတကာ တကၠသိုလ္ေတြလိုပဲ Philosophy Move ment တစ္ခု ဆရာဦးေဆာင္ၿပီး လုပ္ေပးခဲ့တယ္ေလ။ Philosophical Attitude towards Changing Hu- man Personality ဆုိတဲ့ Philosophy Movement တစ္ခုေပါ့။ ဆရာ ဆိုလိုတဲ့ ဒႆနစိတ္ထား Philosophical Attitude ဆိုတာ ပုဂံေခတ္မွာ ကတဲက အေျခခိုင္ခဲ့တဲ့ ျမန္မာ့အစဥ္အလာ အေတြးအေခၚပါ။ ဆရာေရးခဲ့တဲ့ အရိမဒၵနမွ ေတြးျမင္ရနံ႔တို႔ ေ၀့ပ်ံ႕ေနဆဲ စာအုပ္မွာ ပုဂံပိသုကာလက္ရာမ်ားဟာ အိမ္နီးခ်င္းႏုိင္ငံႀကီး ႏွစ္ႏုိင္ငံ၏ေနာက္လိုက္ မျဖစ္ခဲ့ပုံ၊ ျမန္မာမႈ ကိုယ္ပိုင္ဟန္မ်ား ပုဂံသားတို႔ ဖန္တီးႏုိင္ခဲ့ပံု၊ ပုဂံသားတို႔ အသိပညာ အေတြးအေခၚ ကိုယ္ခံအားကိုယ္ရည္ကိုယ္ေသြး Personality ေကာင္းခဲ့ပံု တို႔ကို ေရးခဲ့တယ္ေလ။

ဆရာ . . .

မွတ္မိပါေသးတယ္ ဆရာ။ ဆရာမၾကာခဏ ပုဂံသြားတယ္။ တစ္ခါတစ္ေလ တပည့္ေတြကိုလဲ ေခၚသြားတယ္။ ကြၽန္ေတာ္ဆရာနဲ႔အတူ ပုဂံ မသြားဘူးေပမဲ့ ပုဂံအစဥ္အလာအ ေတြးအေခၚအေၾကာင္း မၾကာခဏ နားေထာင္ခြင့္ရခဲ့ပါတယ္။ ၉-၁-၁၁ ေန႔က ဆရာကပုဂံ(သို႔မဟုတ္) ျမန္မာ့ အေတြးအျမင္ အစဥ္အလာႏွင့္ ယေန႔ ေခတ္လူငယ္ေခါင္းစဥ္နဲ႔ ေဟာေျပာခဲ့တယ္ေလ။ အေနာက္တိုင္း ဒႆနသမိုင္းမွာ ဘီစီေျခာက္ရာစုက ေအဒီ ဆယ့္ကိုးရာစုထိ ကံနဲ႔ပတ္သက္ၿပီး မွန္ကန္တဲ့ အသိဥာဏ္မရွိခဲ့ဘူး ႏွစ္ဆယ္ရာစုေရာက္မွပဲ ရွိလာတယ္လို႔ ဆရာကေျပာပါတယ္။ ကံနဲ႔ပတ္သက္ၿပီး မွန္ကန္တဲ့အသိဥာဏ္(ကမၼ ႆကတာ သမၼာဒိ႒ိ)ဆိုတာ ေခတ္မီတဲ့ ျမန္မာ့အစဥ္အလာ အေတြးအေခၚ ျဖစ္တယ္လို႔ ဆရာမိန္ ဆိုခဲ့ပါတယ္။ ဆရာကပုဂံဘုရား ပိသုကာလက္ရာေတြ၊ ၾကာပန္းပုံ သေကၤတအမ်ဳိးမ်ဳိး ဓာတ္ပုံဆလိုက္ေတြ ျပတယ္။ တေယာ ဆရာတစ္ဦးကလဲ ဆလိုက္ထိုးျပေနခ်ိန္မွာ တေယာထိုးတယ္ေလ။ ပုဂံကို ခံစားေစတယ္ေလ။

ဆရာ . . .

မွတ္မိပါေသးတယ္ ဆရာ၊ မဂၢင္ရွစ္ပါးေဖာင္ကို ကိုယ့္ရင္ဘတ္ မွာဖြဲ႕ႏိုင္ၿပီဆိုရင္ သံသရာပင္လယ္ ကလြတ္တဲ့ တဖက္ကမ္းကိုကူးႏိုင္ၿပီ လို႔ ဆရာေျပာခဲ့တယ္။

၃-၉-၁၁ ေန႔ စေနေန႔ တစ္ညလုံး ဆရာ့အေၾကာင္းေတြးရင္း အိပ္ယာ၀င္ခဲ့တယ္။ ၄-၉-၁၁ ေန႔ တနဂၤေႏြေန႔မနက္ မိုးလင္းခါနီး အိပ္မက္မက္တယ္ဆရာ။ ဆရာနဲ႔စကားေျပာရတယ္။ ဆရာက ဆရာ့ ကိုယ္ဟန္ အေနအထားအတုိင္း သစ္သားပန္းပု ႐ုပ္ပါလား။ ပန္းပု႐ုပ္က အသက္၀င္ေနတယ္။ ဆရာက ဒါ ငါကိုယ္တုိင္ ထုထားတဲ့ ငါ့ရဲ႕ပန္းပု႐ုပ္လို႔ေျပာေနတယ္။ တင္ပလင္ေခြထိုင္လို႔၊ ခါးေလးညႊတ္ လက္ႏွစ္ဖက္ ေနာက္ပစ္ၿပီး ေျပလြင္ၿငိမ္းေအးစြာ ထိုင္ေနတယ္။

ဆရာက ဆရာ့ရင္ဘတ္ေပၚမွာ သေကၤတတစ္ခုဆြဲေပးဖို႔ ကြၽန္ေတာ့္ ကိုခိုင္းပါတယ္။ ကြၽန္ေတာ္စဥ္းစားတယ္။ ဆရာႏွစ္သက္တဲ့ ဓမၼစၾကာ သေကၤတပါရမယ္။ ဆရာကြယ္လြန္ တာ ၁၄-၈-၁၁ ၀ါေခါင္လျပည့္ ေန႔၊ ေမတၱာအခါေတာ္ေန႔၊ မေန႔က ၁၂-၉-၁၁ ေတာ္သလင္းလျပည့္ေန႔ မဟာဂ႐ုဓမၼသီလေန႔၊ ဆရာက တပည့္ေတြကို လျပည့္ေန႔ေတြ လက္ေဆာင္ေပးသြားခဲ့တယ္။

လျပည့္ဆိုတာ လျပည့္စိတ္ ထားေပါ့၊ စိတ္ထားျပည့္၀တာေပါ့။ ဆရာရြတ္ျပဖူးတဲ့ ဂ်ပန္ကဗ်ာတစ္ ပုဒ္ရြတ္မိပါတယ္။ . . . ေရကန္မွာ သာတဲ့လ၊ . . . ေရလဲမစို၊ ေရကိုလဲ မၿပိဳကြဲေစခဲ့...။ ပညာရွိတဲ့ စိတ္ ထားျပည့္၀သူဟာ ေလာကကို တင့္တယ္ သာယာေစတယ္။ ေလာကကို လဲ ၿငိတြယ္စိုစြတ္ျခင္းမရွိ၊ ေလာက ကိုလဲ ေႏွာက္ယွက္ဖ်က္ဆီးျခင္းမရွိဘူး ေပါ့့။ ဆရာ့ရင္ဘတ္မွာ လျပည့္၀န္း သေကၤတလဲပါရမယ္ေလ။ ၿပီးေတာ့ ဆရာ ခဏခဏေျပာတတ္တဲ့ အမ်ားရဲ႕ ခ်စ္ခင္ျမတ္ႏုိးျခင္း သေကၤတျဖစ္တဲ့ ပြင့္ဖတ္ရွစ္ခ်ပ္ပါတဲ့သူ ခ်စ္ရွစ္ခ်ပ္ၾကာလဲ ပါရမယ္ေလ။ ဆရာ့ရဲ႕ရင္ဘတ္မွာ ဓမၼစၾကာသေကၤတ၊ မဂၢင္ရွစ္ပါးေဖာင္သေကၤတ၊ လျပည့္၀န္း သေကၤတ၊ သူခ်စ္ရွစ္ခ်ပ္ၾကာ သေကၤတစတဲ့ သေကၤတေတြ အားလုံးပါတဲ့ သေကၤတ တစ္ခု ေရးခ်ယ္လိုက္ပါတယ္။

Written by ဆန္းထြန္းေသာင္

from http://www.news-eleven.com/index.php?option=com_content&view=article&id=10321:2011-09-29-07-13-48&catid=78:2009-11-13-06-25-17&Itemid=135

No comments: